Dit kan een logische gedachte zijn na het zien van de uitzending “Smerige zaken” op SBS6 Woensdag 3 mei.

In de meeste gevallen is dat ook zo. Gelukkig maar.

 

In de media worden zaken, die onvoldoende in orde zijn, vaak sterk uitvergroot. Toch kwamen in de uitzending een aantal nuttige punten naar voren, waar iedere zwembadondernemer, die hygiëne serieus neemt, wat mee kan.

 

In de branche leeft het besef, dat de accommodaties veilig en schoon moeten te zijn. Er zijn weinig bedrijven in Nederland waar zoveel bezoekers, tijdens zoveel openstellingsuren gelijktijdig aanwezig zijn.

De ervaringen uit onze dagelijkse praktijk geven aan, dat u als zwembadmanager zeer betrokken bent bij uw werk. Toch zijn er, ondanks dat budgetten onder druk staan, verbeteringen mogelijk.

 

Een korte opsomming van een aantal leerpunten, aangevuld met voorstellen voor verbetering, die wij graag met u willen delen:

Schermafbeelding 2017-05-09 om 15.31.42

 

Het keurmerk Veilig & Schoon vraag om voortdurende verbetering. De bovengenoemde opsomming kan u daarbij helpen.

 

Veel succes en werkplezier met het beheren van uw zwembad!